Ιστορία Μέρος Ι

Σύμφωνα με το θρύλο 520 μ.Χ. ο Βουδιστής μοναχός Bodidharma ταξίδεψε από την Ινδία , δια μέσου της νοτιοανατολικής Ασίας , βρίσκοντας το δρόμο του για το μοναστήρι του Siu Lam στην Κίνα (το Siu Lam είναι η καντονέζικη προφορά της, πιο γνωστής σε μας ονομασίας, Shaolin, σύμφωνα με την μανταρίνικη προφορά). Επιπλέον αποδίδεται στον Bodidharma (Taat moh), η ίδρυση του συστήματος Wing Tjun Kuen.
Σε μερικές καταβολές του Wing Tjun ,εορτάζονται μέχρι τώρα τα γενέθλια του Bodidharma κάθε χρόνο.
Σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες , το Wing Tjun προερχόταν καθαρά από το Siu Lam( ναός των Shaolin).
Εντελώς διαφορετική από την ιστορία που είναι πιο δημοφιλης στις μερες μας , που αναφέρεται στον γερανό, στην αλεπού ή στο φίδι και στην βουδίστρια μοναχή Ng Mui που δίδασκε έπειτα την Lady Yim Wing Chun.
 Wing Tjun Dim 

Στην πορεία εκατοντάδων ετών , στο ναό τελειοποίησαν και βελτίωσαν το Kung Fu , εξασκούμενοι σε ένα δωμάτιο , που πηρέ το όνομα του Wing Tjun Dim, που σημαίνει δωμάτιο της αιωνίας άνοιξης.

Η φιλοσοφία και η αρχή της αποτελεσματικότητας.
Για τους μονάχους του ναού Siu Lam του νότου (Shaolin), ήταν βασικό να οδηγούνται από την άμεση και πραγματική εμπειρία. Η φιλοσοφία τους βασισμένη στο βουδισμό Cham σήμαινε μια επιστροφή στην φυσικότητα και στην απλότητα. Αυτό ήταν συχνά σε αντίθεση με τη φιλοσοφία των ειδών μάχης που διδάσκονταν εκτός ναού. Αυτό συχνά αναφερόταν στη μοίρα της μαγείας η στην υπακοή προς τις αρχαιότερες γενεές.
Αυτός είναι ο λόγος που ώθησε τους μονάχους του Wing Tjun Dim να συμπεριλάβουν  στο δικό τους σύστημα μάχης μόνο τις έννοιες εκείνες που ήταν πραγματικά αποτελεσματικές, άπλες και άμεσες.
Ο Ηγούμενος  του Siu Lam, Chi Sim Sim Si , φύλακας της τέχνης
Τον 18ο αιώνα ,φόβος και προδοσία οδήγησαν στην καταστροφή του ναού εξαιτίας της εξουσίας που κυριαρχούσε. Ο Ηγούμενος του ναού,Siu Lam,Chi Sim Sim Si, ξέφυγε με άλλους μοναχούς και προσλήφθηκε ως μάγειρας στα Κόκκινα Πλοία με ψεύτικο όνομα. Τα κόκκινα πλοία ήταν η αγαπημένη κρυψώνα για τους επαναστάτες κτλ για να κρυφτούν και να μεταφέρουν πληροφορίες από πόλη σε πόλη. Τα κόκκινα πλοία ταξίδευαν με μεγάλη ελευθερία μια και ψυχαγωγούσαν τον κόσμο με την Κινεζική Όπερα.
Ο Τίγρης Wong
Ένας από τους πιο αγρίους πολεμιστές Kung Fu της εποχής, ο Τίγρης Wong, προσπάθησε να αποσπάσει εκβιαστικά χρήματα από τους θιάσους της όπερας με σκοπό να τους παρέχει προστασία. Τους έδωσε ένα τελεσίγραφο, αν δεν πλήρωναν, θα κατέστρεφε τα πλοία τους και μαζί με αυτά και τις ζωές τους.
Ο επικεφαλής του θιάσου της Όπερας, Wong Wah Bo και οι ακόλουθοι του, βρίσκονταν λοιπόν σε μια κατάσταση απελπισίας. Αυτοί δεν είχαν χρήματα και επιπλέον δεν μπορούσαν να υπερασπιστούν του εαυτούς τους, γιατί δεν είχαν πραγματικές ικανότητες Kung Fu, αλλά μόνο το φανταχτερό, χορογραφικό στυλ της Όπερας, που δεν ήταν αποτελεσματικό σε μια πραγματική σύγκρουση.
Για αυτό το λόγο, και καθώς το τελεσίγραφο εξέπνεε, όλα τα μέλη των Κόκκινων Πλοίων αισθάνθηκαν το επικείμενο τέλος τους.
Ο Μάγειρας
Τη μέρα που ο Τίγρης Wong ήρθε  να συλλέξει τα χρήματα. ο μάγειρας που, μέχρι εκείνη τη στιγμή, δεν είχε ληφθεί υπόψη σοβαρά γιατί πίστευαν ότι ήταν λιγάκι τρελός, εμπόδισε την πορεία του Τίγρη Wong.Ο Τίγρης Wong δεν πήρε στα σοβαρά εκείνον που στα μάτια του ήταν μονάχα ένας απλός μάγειρας και προσπάθησε να τον προσπεράσει γρήγορα. Η μάχη ανάμεσα στον Τίγρη Wong και τον Ηγούμενο Chi Sim Si , αφηγείται με διαφορετικό τρόπο από τις διάφορες οικογένειες του Wing Tjun. Είναι βέβαιο ότι ο Τίγρης Wong δεν είχε καμία δυνατότητα ενάντια στο δεινό Kung Fu του Wing Tjun.
Το μυστικό ζωτικής σημασίας
Τα μέλη των Κόκκινων Πλοίων, ήταν ενθουσιασμένα και  θέλησαν να μάθουν αμέσως το Kung Fu του μάγειρά τους. Σε αυτό το σημείο, ο Chi Sim Si αποκάλυψε την πραγματική του ταυτότητα και ήταν διαθέσιμος να διδάξει τον θίασο της Όπερας. Αυτό αντιπροσώπευσε την αρχή της απλοποίησης του Συστήματος, καθώς τα μέλη της Όπερας, σίγουρα δεν μπορούσαν να αφιερώσουν στη μελέτη και στην προπόνηση το χρόνο που αφιέρωναν οι μοναχοί του Ναού. Δημιουργήθηκε, λοιπόν, από την αρχική μορφή του  Δωματίου Wing Tjun, η μορφή Wing Tjun Kuen, που με το πέρασμα του χρόνου διαχωρίστηκε σε τρία μέρη : Siu Nim Tau , Chum Kiu και Βui Tze. Μία άλλη θεωρία για την δημιουργία αυτών των μορφών παρουσιάστηκε στη συνέχεια και σχετίζεται με τον Dr. Leung Jan.
O Chi Sim, επειδή ήταν καταζητούμενος, έβαλε τους μαθητές να του υποσχεθούν ότι δεν θα έπρεπε ποτέ να αποκαλύψουν σε τρίτους την πραγματική του ταυτότητα.
Ήταν γι’αυτό το λόγο που γεννήθηκαν πολλοί θρύλοι σχετικά με την εξάπλωση του Συστήματος εκείνη την περίοδο(για παράδειγμα η ιστορία της Yim Wing Tjun κτλ.), έτσι ώστε να προστατεύσουν το Δάσκαλο Chi Sim.Οι πρώτοι μαθητές υπό την καθοδήγηση του Wong Wah Bo, το συνεχιστή του Δάσκαλου Chi Sim, ήταν οι San Gam, Leung Yee Tai και Leung Laan Kwai.Μόνο οι δάσκαλοι του Wing Tjun που μάθαιναν το ολοκληρωμένο σύστημα από το δάσκαλό τους , μπορούσαν αν μάθουν την αλήθεια.
Κατά τη διάρκεια της Δυναστείας Ching, επειδή οι γυναίκες δεν μπορούσαν να παρουσιάζονται δημοσίως, συχνά οι άνδρες υποδύονταν γυναικείους ρόλους.
Ο San Gam ήταν ένας εξαιρετικός καλλιτέχνης, είτε στην αντιπροσώπευση των γυναικείων προσωπικοτήτων , είτε στην επίδειξη της αποτελεσματικότητας της μάχης

του Wing Tjun.Σε αυτήν την περίοδο, στα Κόκκινα Πλοία, η Τέχνη του Wing Tjun έγινε γνωστή ως Wing Tjun Kuen (Γροθιά της αιώνιας άνοιξης).Ο San Gam αντίθετα ήταν γνωστός με το παρατσούκλι του, που σήμαινε κυριολεκτικά «ωραίο πρόσωπο».
Μια μέρα, ενώ ο San Gam αγόραζε κάποια κοστούμια για την Όπερα στο Fatshan(Νότια Κίνα) δέχτηκε επίθεση από ένα νεαρό μαθητευόμενο ράφτη, τον Fung Siu Ching.
O νεαρός κακοποιός Fung Siu Ching βρέθηκε τρεις φορές χτυπημένος στη γη μέσα στη σκόνη πριν να συνειδητοποιήσει ότι δεν είχε τη δυνατότητα να νικήσει τη σύγκρουση με εκείνο τον άνδρα με την τόσο παράξενη εμφάνιση. Ο Fung Siu Ching θέλησε έτσι να προσφέρει αμέσως τσάι στον San Gam (το κινεζικό έθιμο θέλει αυτή την τελετουργία για να μπορέσει κάποιος να γίνει μαθητής σε ένα Δάσκαλο).
Ο San Gam, βοηθώντας το νεαρό να ξανασηκωθεί από τη γη του είπε ότι δεν είχε σκοπό να διδάξει σε φιλόνικα άτομα.
Ο Fung Siu Ching έπρεπε να υποβληθεί σε μια περίοδο ενός έτους δοκιμασίας πριν να αποδειχθεί άξιος για να μπορέσει να διδαχθεί από τον San Kam, ο οποίος τον εισήγαγε στη μελέτη του Wing Tjun Kuen. Για δέκα χρόνια διδάχτηκε από τον San Gam. Στη συνέχεια, ο Fung Siu Ching αναδείχτηκε  έτσι ένας από τους πιο διάσημους Δασκάλους του Wing Tjun σε όλη την Ασία. Αυτός ήταν σε θέση να διοχετεύσει όλες τις ενέργειες του οξύθυμου χαρακτήρα του σε μία ατελείωτη δημιουργική ενέργεια στο Wing Tjun. Ο Fung Siu Ching υπήρξε ένας από τους μοναδικούς Δασκάλους που μπόρεσαν να παραμείνουν τόσο στα Κόκκινα Πλοία όσο και στην ηπειρωτική Κίνα.
Κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του σε χώρες όπως το Βιετνάμ και η Μαλαισία, ήταν υπεύθυνος για τη γέννηση διαφόρων ‘κλάδων’ του Wing Tjun που μέχρι τώρα είναι διάσπαρτα στη νοτιοανατολική Ασία.Αυτός υπήρξε ένας από τους πρώτους που δίδαξε το Wing Tjun καθ’ολοκληρία.

Μαζί με τον Leung Jan, μαθητή του Leung Yee Tai, ο Fung Siu Ching είναι η πιο διάσημη ιστορική προσωπικότητα στην ιστορία του Wing Tjun, και πολλά έργα και μυθιστορήματα βασίζονται στις διηγήσεις των ηρωικών τους πράξεων. Μαθητές του δασκάλου Fung Siu Ching στο Fatshan ήταν ο γιός Fung Tin, τα αδέρφια Lo, Tang Suen, Dung Jick και ο χημικός  Ma Chung Yi.
Κατά τη Δυναστεία Ching (1644-1911) μόνο στις μεγάλες πόλεις, ήταν εγγυημένη η προστασία της αστυνομίας που παρέχονταν από το Κράτος.Τα μικρά χωριά ήταν προστατευμένα από ονομαστούς δασκάλους του KungFu. Μαθητές του Δασκάλου FungSiuChing ήταν φύλακες πολλών χωριών γύρω από το Fatshan. Τα αδέρφια Lo, για παράδειγμα, ήταν διάσημα για την εκδίωξη συμμοριών με ένοπλους ληστές, με τη χρήση μόνο μερικών μεγάλων σπαθιών. Σε μια από αυτές τις διηγήσεις αφηγούνται για 20 κακοποιούς που εκδιώχθηκαν από το χωριό χωρίς να τραυματιστεί κανένας από αυτούς σοβαρά. Ο αδελφός τους στο WingTjunKungFuTangSuenέλαβε τον τιμητικό τίτλο ‘βασιλιάς του LongPole’ (Μακρύ κοντάρι) από τον κόσμο των χωριών γιατί τους προστάτευε με τη χρήση ενός μακριού κονταριού.

Ο Sifu Wai Chek Yan (o ιδιοκτήτης του Dai Dak Lan )

 

   

 ΟWai Chek Yan γεννήθηκε στις αρχές του 1900 ως γιός μιας πλούσιας κινεζικής οικογένειας στο Hong Kong. Αυτός, διαμέσου του φίλου του Lo Chi Woon, ερχόταν συχνά σε επαφή με την πολεμική τέχνη του Wing Tjun. Ωστόσο, ο Wai Chek Yan, δεν ενδιαφερόταν πολύ να μάθει Kung Fu γιατί συχνά είχε συναντήσει βίαιους και κακότροπους ασκούμενους του Kung Fu. Αν ο φίλος του Lo Chiu Woon (μαθητής των αδελφών Lo) δεν ήταν ένας δάσκαλος του Wing Tjun και ένας κινέζος ακαδημαϊκός , οWai Chek Yan δεν θα είχε βέβαια καμία επαφή μαζί του.
Μια μέρα ο Lo Chiu Woon ζήτησε από τονWai Chek Yan αν ήταν διαθέσιμος να διδάξει το νεαρό του γιό την Τέχνη της κινέζικης γραφής. (Αυτό θα συγκρινόταν με την αποδοχή του ρόλου του πνευματικού πατέρα στο δυτικό κόσμο). ΟWai Chek Yan ενώ δέχθηκε με ευχαρίστηση, όμως ήταν γνώστης των συνεπειών της υπόσχεσης. Τώρα αυτός έπρεπε να μοιραστεί με τον φίλο του την εκπαίδευση του νεαρού Lo, και αυτό σήμαινε, ότι θα έπρεπε να αποκτήσει γνώσεις στο Wing Tjun που εξασκούνταν πάντα παραδοσιακά στη οικογένεια των Lo.
Ήταν έτσι που οWai Chek Yan άρχισε να μελετάει το Wing Tjun από τον Lo Chi Woon και από τον αδερφό του Lo Hong Tai, γύρω στα 1930. Η αρχική αντιπάθεια τουWai Chek Yan για το Kung Fu, μετατράπηκε σε ένα απίστευτο πάθος και αγάπη για την Τέχνη του Wing Tjun.
Ο Wai Chek Yan αφού κατέκτησε την τέχνη του Wing Tjun, ξεκίνησε ένα νέο σχέδιο για να αναζητήσει και να τελειοποιήσει περαιτέρω την Τέχνη.

Dai Duk Lan
Ο Δάσκαλος Wai Yan μεταμόρφωσε έτσι από τα εμπορικά του καταστήματα (επονομαζόμενο Dai Dak Lan) σε μια Ακαδημία έρευνας για το Wing Tjun.

Το βράδυ όλα τα εμπορεύματα του καταστήματος, στοιβάζονταν σε μια γωνιά για να υπάρχει  χώρος προπόνησης. Ο WaiYan δεν ήθελε να έχει μια σχολή με πολλούς μαθητές, αλλά περισσότερο από κάθε άλλο ήθελε να συγκεντρώσει μαζί τους καλύτερους εκφραστές του WingTjunεκείνης της εποχής. Σκοπός του ήταν αυτοί οι Δάσκαλοι να είναι ενωμένοι στην έρευνα της Τέχνης και να προπονούνται μαζί, αλλά και να συζητούν τη θεωρία χωρίς να κρατούν μυστικά μεταξύ τους. Ο πρώην Ναός του SiuLamχρησίμευσε ως μοντέλο. Το SiuLam(ShaolinKungFu) εξελίχθηκε και δοκιμάστηκε πολλές φορές στην αίθουσα τουWingTjun για περισσότερα από χίλια χρόνια.

 Οι δύο μεγάλοι δάσκαλοι του Dai Duk Lan και οι καθηγητές του Wai Chek Yan

 H ανίκητη σιδερένια γροθιά του Wing Tjun, ο Chu Chung Man: όταν ο Wai Yan άκουσε να μιλάνε για έναν αήττητο δάσκαλο του Wing Tjun ονομαζόμενο Chu Chung Man στο Macao, αναχώρησε αμέσως για να τον συναντήσει. Έγινε φίλος του ευυπόληπτου δασκάλου αφού τον προκάλεσε σε μάχη έχοντας δέος για τις ικανότητές του. Αυτός ο άνδρας ήταν διαβόητος στα νότια της Κίνας, γιατί πάντα νικούσε όλους όσους τον προκαλούσαν, χωρίς μεγάλη προσπάθεια, και επιπλέον ήταν σε επαφή με πολλούς Δασκάλους του Kung Fu. Πριν από τη φήμη του Yip Man , εκείνος ήταν ο πιο διάσημος Δάσκαλος του Wing Tjun σε ολο το Hong Kong.

Ο Chu Chung Man συγκινήθηκε τόσο από το σχέδιο του Wai Yan που αποφάσισε να μεταφερθεί στο Dai Dak Lan, και δεχόμενος το ρόλο του βασικού εκπαιδευτή έγινε ο αρχηγός του Dai Dak Lan. Ο Chu Chung Man προσκόλλησε στο πρόγραμμα και ένα φίλο του, το Δάσκαλο Tam Kong.Ο Tam Kong εξειδικευόταν στο Kam Na (λαβές και έλεγχος). Αν και γι’αυτόν δεν γνωρίζουμε πολλά, φαίνεται( από τις συνεντεύξεις που έγιναν από τον Μεγάλο Δάσκαλο Iadarola στους μαθητές του Dai Duk Lan που ήταν ακόμη ακόμη εν ζωή) ότι ο Tam Kong πέθανε πολύ νωρίς και δεν παρέμεινε για πολύ στο Dai Duk Lan.

Στο Fatshan υπήρχε ένας μαθητής του Wing Tjun Tang Suen, o Tang Yik που ονομαζόταν «ο βασιλιάς του Long Pole»(Μακρύ Κοντάρι).
Ο Δάσκαλος Pak Cheung θεωρούνταν χαμένος από τα χρόνια της πολιτιστικής κινεζικής επανάστασης, αλλά στα 1978, ξαναβρέθηκε από τον Cheng Kwong, ηλικιωμένος πλέον, σε ένα αγρόκτημα στην εξοχή του Fatshan.

Ο Sifu του Sifu Sergio Iadarola, GM Cheng Kwong υπήρξε για πάνω από 15 χρόνια μαθητής του Pak Cheung. Ο Μεγάλος Δάσκαλος Tang Yick, βρέθηκε από τον Sifu Wai Chek Yan στο Hong Kong.
Στη αρχή, ο Μεγάλος Δάσκαλος Tang Yick δεν θέλησε να μοιραστεί τη γνώση του με τους άλλους δασκάλους του Wing Tjun αλλά με το άνοιγμα και τη θέρμη αυτών , πολύ σύντομα άλλαξε τη στάση του.

Οι τέσσερις δράκοι του Wing Tjun Kuen και ο μαθητής τους Wai Chek Yan
Τώρα με την προσκόλληση του Tang Yick, το σχέδιο του Wai Yan περιελάμβανε τέσσερα μέλη: τον Sifu  Lo Chiu Woon, τον  Μεγάλο Δάσκαλο Chu Chung Man,τον Sifu Tam Kong και τον Μεγάλο &De .